Bodies Revolt: A Reading of the Protest Art of Haircutting in Iran

In the early years of the French Revolution, most specifically in the Reign of Terror, depicting and performing statue mutilation was an iconography of political transgression. Inspired by and embodied in what the guillotine would do to the monarchs, this, as Nochlin (1995) believes, is truly modern in the revolutionary imagination, and “a castration image of unprecedented power and suggestiveness, is central to the Revolutionary discourse of destruction” (Nochlin, 1995: …
ادامه مطلب

عقلانیت سیاسی موزه، تونی بنت - ترجمه ساجده (سارا) بیژنی‌کیا

عقلانیت سیاسی موزه - تونی بنت از کتاب «تولد موزه» ترجمه ساجده (سارا) بیژنی‌کیا این بخش از کتاب «تولد موزه» اثر تونی بنت، استاد جامعه‌شناسی و مطالعات فرهنگی، به آن جهت انتخاب و ترجمه شد تا پاسخی باشد به مطالبات فعالان حوزۀ فرهنگ و هنر که خواستار اعلام موضع موزه‌های جهان در خلال روزهای پرحادثۀ پاییز 1401 هستند. این پرسش که آیا موزه‌ها خود را مسئول واکنش به وقایع روز، اعم …
ادامه مطلب

بدن‌ها می‌آشوبند: بخش اول- خوانشی از هنر اعتراضیِ گیسوبُران

   منبع تصویر بدن‌ها می‌آشوبند: بخش اول خوانشی از هنر اعتراضیِ گیسوبُران ساجده بیژنی‌کیا- جواد کریمی جعفری   دریافت فایل: بدن‌ها می‌آشوبند-بخش اول-خوانشی از هنر اعتراضیِ گیسوبُران .pdf یکی از به‌یادماندنی‌ترین چیدمان‌هایی که به سال 1989 در نمایشگاه «انقلاب فرانسه و اروپا» در گران پالۀ پاریس برپا شد، مجسمه-کلاژ غول‌پیکری بود که از مجسمه‌های مثله‌شدۀ شاهان فرانسه ترکیب یافته بود: انگشتانی عظیم، دستی غول پیکر، سم اسب (قطعاتی از مجسمه‌های سوارۀ لویی …
ادامه مطلب