Bodies Revolt: A Reading of the Protest Art of Haircutting in Iran

In the early years of the French Revolution, most specifically in the Reign of Terror, depicting and performing statue mutilation was an iconography of political transgression. Inspired by and embodied in what the guillotine would do to the monarchs, this, as Nochlin (1995) believes, is truly modern in the revolutionary imagination, and “a castration image of unprecedented power and suggestiveness, is central to the Revolutionary discourse of destruction” (Nochlin, 1995: …
ادامه مطلب

The Taboo of Being Afghan: The Absence of Afghans’ Cultural Representation in Iranian Museums- Sajedeh (Sarah) Bijanikia

The Taboo of Being Afghan: The Absence of Afghans’ Cultural Representation in Iranian Museums Sajedeh (Sarah) Bijanikia   Bactrian document in the Greek script from the 4th century mentioning the word Afghan (αβγανανο): "From Ormuzd Bunukan to Bredag Watanan, the chief of the Afghans"   Abstract Afghan culture and Identity suffer from miss-representation in the Iranian context. From the Safavid era to the present time, this miss-representation has manifested itself …
ادامه مطلب

مفاهیم انتخابی ایکوم در خصوص روز جهانی موزه: نیت‌های خیرخواهانه یا هضم همگان در خود؟ - ساجده (سارا) بیژنی‌کیا

مفاهیم انتخابی ایکوم در خصوص روز جهانی موزه: نیت‌های خیرخواهانه یا هضم همگان در خود؟ ساجده بیژنی‌کیا[1] دریافت فایل: بررسی مفاهیم انتخابی ایکوم در خصوص روز جهانی موزه-ساجده (سارا )بیژنی کیا.pdf   چکیده در طول چهل سالی که کمیتۀ جهانی موزه‌ها (ایکوم) مفهومی را بعنوان سرفصل اقدامات موسسات پیرو انتخاب و اعلام می‌نماید، روندی را شاهد هستیم که می‌تواند گویای موضع این کمیته در قبال مسائل روز و همچنین فرآیند اصلاح …
ادامه مطلب

منطق فرهنگی موزه‌های سرمایه‌داری متاخر- روزالیند کراوس- ساجده (سارا) بیژنی‌کیا

به عنوان مقدمه منطق فرهنگی موزه‌های سرمایه‌داری متاخرِ روزالیند کراوس، تحلیلی از همدستی محیط زیباشناختی موزه و سرمایه‌داری شرکتی است. او مدعی است در نتیجۀ تغییر شکل هیئت امنای موزه، تغییری اساسی در ادارۀ موزه در حال وقوع است، که مفهوم موزه به مثابۀ حافظ میراث عمومی را به نفع برداشتی از آن به عنوان یک ماهیت تجاری با «لیست اموالی شدیدا قابل عرضه و مایل به رشد»، کنار می‌گذارد. …
ادامه مطلب

مسئولیت بازنمایی- هیلده هاین- ساجده (سارا) بیژنی کیا

  خاستگاه‌ها حدود اخلاقی هم در رابطه با افراد صدق میکنند و هم مؤسسات اجتماعی.اخلاقیات را نمی‌شود صرفا یک امر اجبار و الزام شده فهم کرد، بلکه امری است که به کشف و ایجاد ارزش‌ها نیز کمک می‌کند. افراد و مؤسسات طبق آن اصول اخلاقی که به آن پایبند بوده یا در اجرایش ناموفق‌اند، از یکدیگر بازشناخته می‌شوند؛ درعین‌حال همۀ آن‌ها چه از آن آگاه باشند یا نه، توسط قیود …
ادامه مطلب