موزه و مدل منحنی اینزُوو - مائده دوستی

مدل منحنی اینزُوو و کاربرد آن در موزه مائده دوستی دریافت فایل: مدل منحنی اینزُوو و کاربرد آن در موزه-مائده دوستی.pdf استفاده از مدل منحنی Inzovuدر یک نمایشگاه، کمک می­‌کند تا تجارب دیگری را قبل از مواجهه با موضوع یا اثر اصلی به وجود آورد و بازدیدکنندگان به سمت کنش خیرخواهانه سوق داد. جذابیت موزه­‌ها بیش از مجموعه آثار آن­هاست، همانطور که یک مجسمه یا یک بنای یادبود، چیزی بیشتر از …
ادامه مطلب

بدن‌ها می‌آشوبند: بخش اول- خوانشی از هنر اعتراضیِ گیسوبُران

   منبع تصویر بدن‌ها می‌آشوبند: بخش اول خوانشی از هنر اعتراضیِ گیسوبُران ساجده بیژنی‌کیا- جواد کریمی جعفری   دریافت فایل: بدن‌ها می‌آشوبند-بخش اول-خوانشی از هنر اعتراضیِ گیسوبُران .pdf یکی از به‌یادماندنی‌ترین چیدمان‌هایی که به سال 1989 در نمایشگاه «انقلاب فرانسه و اروپا» در گران پالۀ پاریس برپا شد، مجسمه-کلاژ غول‌پیکری بود که از مجسمه‌های مثله‌شدۀ شاهان فرانسه ترکیب یافته بود: انگشتانی عظیم، دستی غول پیکر، سم اسب (قطعاتی از مجسمه‌های سوارۀ لویی …
ادامه مطلب

The Taboo of Being Afghan: The Absence of Afghans’ Cultural Representation in Iranian Museums- Sajedeh (Sarah) Bijanikia

The Taboo of Being Afghan: The Absence of Afghans’ Cultural Representation in Iranian Museums Sajedeh (Sarah) Bijanikia   Bactrian document in the Greek script from the 4th century mentioning the word Afghan (αβγανανο): "From Ormuzd Bunukan to Bredag Watanan, the chief of the Afghans"   Abstract Afghan culture and Identity suffer from miss-representation in the Iranian context. From the Safavid era to the present time, this miss-representation has manifested itself …
ادامه مطلب

نابهنگامی موزه‌‌ در سفرنامهٔ صادق هدایت به اصفهان- فرزاد مجد

نابهنگامی موزه‌‌ در سفرنامۀ صادق هدایت به اصفهان جستاری دربارۀ «وضعیت موزه‌ای» حاکم در سفرنامۀ اصفهان، نصفِ ‌جهان فرزاد مجد در میان آثار صادق هدایت، سفرنامۀ او به شهر اصفهان با عنوان «اصفهان، نصفِ جهان» چه از حیث کیفیت تالیف و چه از حیث مضامین و ترکیب درونی آن با دیگر آثار او تفاوت‌های بنیادی دارد. نکتۀ مهمی که هدایت را در سال ۱۳۰۹ عازم اصفهان و در پی آن نگارش این سفرنامه …
ادامه مطلب

مفاهیم انتخابی ایکوم در خصوص روز جهانی موزه: نیت‌های خیرخواهانه یا هضم همگان در خود؟ - ساجده (سارا) بیژنی‌کیا

مفاهیم انتخابی ایکوم در خصوص روز جهانی موزه: نیت‌های خیرخواهانه یا هضم همگان در خود؟ ساجده بیژنی‌کیا[1] دریافت فایل: بررسی مفاهیم انتخابی ایکوم در خصوص روز جهانی موزه-ساجده (سارا )بیژنی کیا.pdf   چکیده در طول چهل سالی که کمیتۀ جهانی موزه‌ها (ایکوم) مفهومی را بعنوان سرفصل اقدامات موسسات پیرو انتخاب و اعلام می‌نماید، روندی را شاهد هستیم که می‌تواند گویای موضع این کمیته در قبال مسائل روز و همچنین فرآیند اصلاح …
ادامه مطلب